projecten

De Margriet

De Daltonschool De Margriet wilde voor de groepen 2 – 4 tablets aanschaffen en heeft daarvoor een inzamelactie gedaan. Hiervoor was ook een Wifi-netwerk nodig en onze stichting heeft deze betaald. De tablets zijn inmiddels uitgerust met software die de kinderen op school en thuis kunnen gebruiken.

Bekijk de inzamelactie

De Sint Michaelschool

De Sint Michaelschool ontving steun voor laptops en chromebooks voor digitale leermethoden. Van de schoolleiding ontvingen wij onderstaand bericht:
“De door u uitgekeerde subsidie is op onze rekening ontvangen. Wij bedanken u nogmaals voor deze gift!

Inmiddels zijn de chromebooks ingericht voor het gebruik en zijn de eerste ervaringen zeer positief.

Met deze uitbreiding van het aantal devices op school kunnen wij ons nog meer richten op een op de toekomst ingesteld onderwijs.”

De Goede Herderschool

De Goede Herderschool heeft haar kleuterplein opgeknapt om de cognitieve en motorische ontwikkeling van de kleuters en peuters te stimuleren. SRO heeft geholpen met de aanschaf van de speeltoestellen, zodat dit plein compleet naar de wensen van de school kon worden ingericht. Niet alleen de scholieren kunnen daar nu gebruik van maken, maar ook buiten schooltijd wordt er veelvuldig gebruik gemaakt van het nieuwe schoolplein door de kinderen in de wijk!

De Globetrotter

Basisschool De Globetrotter in Katendrecht heeft met behulp van financiële steun van de Stichting Rotterdamsch Onderwijs yoga en meditiatiematerialen kunnen aanschaffen. Een leerkracht van De Globetrotter zorgt nu met deze materialen voor de nodige rust voor de kinderen. Daarnaast dragen de lessen ook bij aan het vergroten van samenhorigheid en het concentratievermogen van de kinderen.

Code Groen

Met Code Groen willen SKVR, Maas theater en dans en Hofplein Rotterdam leerlingen van tien Rotterdamse basisscholen gedurende een maand hún visie over de toekomst van de stad laten geven. Leerlingen gaan in gesprek met vernieuwers uit het bedrijfsleven, wetenschap, politiek en cultuur. Door middel van theatrale processen en het gebruik van film en digitale media worden hun bevindingen verbeeld. De presentaties worden gebruikt als content voor een nieuw Rotterdams internet/TV-format voor kinderen op school.

Met de pilot in mei 2016 en het vervolg daarop, dat in de komende vijf jaren op 25 basisscholen wordt uitgerold, worden duizenden Rotterdamse kinderen betrokken en levert Code Groen denk- en verbeeldingsvoer voor een generatie Rotterdamse kinderen.

Code Groen is een initiatief van Hofplein Rotterdam in samenwerking met Maas theater en dans, SKVR en het basisonderwijs.